Thursday 16 May 2013

KUNJUNGAN HORMAT PENGURUSAN TERTINGGI KOLEJ ISLAM PAHANG SULTAN AHMAD SHAH (KIPSAS) KE IBS


Pada khamis 9 Mei 2013 yang lepas, Pusat Pengajian Perniagaan Islam (IBS) telah menerima kunjungan hormat dan silaturrahim delegasi pengurusan tertinggi dari KIPSAS. Delegasi yang diketuai pengerusi KIPSAS, Dato' Hj Yahya Zainal Abidin bersama Dekan-Dekan kuliah utama di KIPSAS. Sementara wakil IBS terdiri dari Dekan IBS sendiri, Ketua jabatan dan pemegang-pemegang jawatan di IBS. Perbincangan penuh harmoni dan menjana pelbagai peluang telah dikenalpasti melalui pertemuan tersebut.
Pihak KIPSAS melalui Pengerusinya melahirkan hasrat untuk menawarkan program-program pengajian di peringkat lebih tinggi seperti sarjana muda, sarjana dan PhD. Buat masa ini program ditawarkan KIPSAS lebih fokus kepada program di peringkat Diploma. Melalui perbincangan yang diadakan terdapat ruang-ruang kerjasama yang luas yang boleh dilaksanakan antara KIPSAS dan UUM pada masa akan datang.
Peluang kerjasama bersama IBS menjadi bertambah luas kerana program-program yang ditawarkan KIPSAS ketika ini menyamai program yang ditawarkan IBS, namun di peringkat yang berbeza. Hasil pertemuan, pihak IBS sedang bekerja ke arah merealisasikan peluang-peluang kerjasama yang boleh dilaksana dalam masa terdekat. Kerjasama itu nanti bakal melibatkan seluruh jentera UUM dan tidak tertumpu kepada IBS semata-mata. Semoga gerak kerja sebegini memberi input ke arah memacu UUM menjadi universiti pengurusan terkemuka.

No comments:

Post a Comment