Thursday 9 May 2013

UUM LEBARKAN JARINGAN KE BAHRAIN


Universiti Utara Malaysia telah menerima kunjungan delegasi General Council for Islamic Banks and Financial Institutions (CIBAFI), Bahrain pagi tadi.
Dalam pertemuan singkat tersebut, satu Majlis Menandatangani Memorandum Perjanjian (MoA) antara Naib Canselor UUM, Prof Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak bersama wakil CIBAFI itu turut diadakan bertempat di Bilik Santalia, EDC-UUM.
Dekan Islamic Business School (IBS), Associate Professor Dr Asmadi Mohamed Naim dalam ucapan aluannya berkata objektif utama MoA ini ditandatangani adalah untuk mempromosikan program pasca siswazah yang ditawarkan di samping melebarkan jaringan hubungan kerjasama di peringkat antarabangsa.
Katanya, ini dapat meningkatkan lagi imej UUM di mata dunia dalam misi untuk ke arena antarabangsa serta menjadi universiti pengurusan terkemuka.
Naib Canselor turut menyambut baik hasrat CIBAFI untuk bekerjasama dengan UUM dengan menyatakan UUM adalah pilihan tepat mereka untuk menjalin hubungan kerjasama.
"Sejak dua tahun lepas, UUM berusaha sedaya-upaya untuk menjalankan promosi di Timur Tengah jadi, MoA ini sejajar dengan agenda antarabangsa UUM untuk melebarkan jaringan kerjasama dengan pihak Institusi kewangan dan perbankan antarabangsa".
Tambahnya, ini juga akan memberi peluang dan manfaat kepada kedua pihak, ujar beliau lagi.
Delegasi daripada Bahrain tersebut diwakili oleh Secretary General, Dr Omar Zuhair Hafiz dan Executive Director, Mr. Mohamed Ben Youssef.
Majlis turut dihadiri oleh Timbalan Naib Canselor Akademik dan Antarabangsa, Prof Dr Rosna Awang Hashim, Penolong Naib Canselor UUM COB, Prof Dr Rushami Zien Yusoff, Pengarah Jabatan Canselori, Baharudin Yaacob, Pendaftar, Mohamad Akhir Yusuf dan Penasihat Undang-undang, Md Rejab Md Desa.

No comments:

Post a Comment